14 stycznia 2017

Świąteczne placki z whisky!

Kakaowe pancakes z owocem kaki, rodzynkami i whisky
O JA CIE! Jak dawno placków nie było na tym moim blogu... Co mi się stało! :O

Otworzyłam whisky, bo była potrzebna do mojego serniczka i tak w sumie to stoi w tej lodówce i aż prosi się o zużycie, no więc kombinuję. Muszę przyznać, że bardzo mnie zainspirowała swoim zapachem hahah.

Więc tak... Przed Wami prezentują się właśnie pancakesy doprawione alkoholem... Tak wiem, że to nie jest najlepszy plan na śniadanie na co dzień, aaale idą w końcu święta, taki dodatek rozgrzewającego alkoholu na pewno się przyda ;). I na uśmiech i na serduszko i na trawienie. Zatem mój pomysł jest taki... To będą jedne ze świątecznych placów.

Tak u mnie zdecydowanie święta w tam tym roku to whisky nie cynamon hahaha. Jakaś odmiana musi być! <3 Dajcie znać co myślicie :).


Drugie ujęcie moich świątecznych rozgrzewaczy :)

A teraz przepis na 15 placuszków:
- 100g mąki orkiszowej*
- 50g płatków owsianych
- 2/3 szklanki mleka
- jajko
- 1,5 łyżki kakao
- niecała łyżka cukru trzcinowego
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżka stopionego masła**

+

- 2 owoce kaki - lub 3 mandarynki
- garść rodzynek
- 3 łyżeczki whisky


1. Owoce obieramy, kroimy, przekładamy do miski, dorzucamy rodzynki i polewamy alkoholem. Odstawiamy na czas zrobienia placków.

2. Płatki owsiane blendujemy na mąkę. Dodajemy resztę składników i mieszamy do uzyskania gładkiej masy.

3. Placki smażymy z obu stron na nieprzywierającej patelni.

4. Na plackach układamy owoce i szamamy :>.


*Przeprowadzam małe eksperymenty z udziałem tej mąki, ale spokojnie możecie użyć w sumie 150g płatków owsianych ;).
**Masło/ olej kokosowy to opcjonalnie dla miękkości i puszystości placków ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz