22 kwietnia 2017

Prosty chlebek bananowy!

Chlebek bananowy z masłem orzechowym
Oświadczyłam mu się już za samą jego prostotę w przygotowaniu. A fakt, że smakiem powala na nogi sprawia, że nigdy go z nikim nie zdradzę. Jest po prostu boski!

Kroiłam go od razu po wyjęciu z piekarnika, bo normalnie wytrzymać nie mogłam. Potem tylko zabrałam go na szybką sesję i oddałam się rozkoszy spożywania go! Jest delikatny, wilgotny i puszysty. Nie no po prostu rozbój w biały dzień!

A najlepsze jest to, że to chlebek bez poczucia winy :). Niektóre ciasta to często są mylnie fit. Ale to maleństwo to powiem Wam, że poezja. W ogóle to dostałam mega trudne zadanie, żeby zachować jeden kawałek dla pewnej osoby. Nie wiem jak ja tego dokonam, chyba będę musiała go w sejfie zamknąć :).



To jest kolejny cud świata!

Przepis na jeden bochenek:
- 3 bardzo dojrzałe banany
- 1 i 1/3 szklanki mąki pełnoziarnistej
- 1 jajko
- 1,5 łyżki stopionego masła
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżka cukru trzcinowego (opcjonalnie)*
+
opcjonalnie 4 kostki gorzkiej czekolady lub orzechy włoskie


1. Banany rozgniatamy przy pomocy widelca, dodajemy resztę składników. Wszystko dokładnie mieszamy i przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Chlebek wstawiamy do piekarnika na 170 stopni na ok. 45 minut.

Podajemy na ciepło lub na zimno! Bez masła orzechowego smakuje równie powalająco

* Zależy od stopnia dojrzałości waszych bananków  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz