22 czerwca 2016

Owsiane gofry z kaszą manną!

Owsiane gofry z kaszą manną przybrane jabłkami i wiśniami
Każde dziecko marzy chyba o gofrach na śniadanie... Przynajmniej ja jak byłam mała życzyłam sobie gofrów w co wieczór :).

No i oczywiście kolejne marzenie z dzieciństwa - gofry mają być chrupiące i strasznie słodkie... najlepiej z bitą śmietana i polewą! Teraz trochę zmieniły mi się priorytety jak widzicie. Za zwykłe gofry na śniadanie pogoniłabym każde dziecko... ale takie to co innego ;).

Zaskoczyły mnie grubością, wyrazistością kratek - zdecydowanie udane! A ich ciasto pachniało cini minis :).

A i gofry naprawdę robi się szybciutko, bez ubijania żadnej piany, wystarczy odrobina cierpliwości. Ciasto musi trochę odpocząć, a kasza manna napęcznieć, dlatego odstawiamy je na chwilkę, a ten czas możemy poświęcić na ułożenie powalającej fryzury ;).

Wskazówka dietetyczna: Cukier ma właściwości uzależniające. Odstawiając go już po kilku tygodniach zauważymy, jak dużo cukru zawierają batony czy napoje słodzone. Wcześniej nie zwrócilibyśmy na to uwagi.

Przepis na 2 grubaśne gofry:
- 50g płatków owsianych
- 40g kaszy manny
- 1/2 szklanki ciepłego mleka
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- odrobina syropu klonowego (lub innego słodzidła ;))
- 1 jajko
- 1 łyżka stopionego oleju kokosowego (lub dowolnego tłuszczu)
- sól, cynamon

1. Płatki owsiane blendujemy na "mąkę". Dodajemy pozostałe składniki. Ciasto odstawiamy na 15 minut.

2. Ciasto wylewamy na dobrze nagrzaną i natłuszczoną gofrownicę. Pieczemy około 3 minut, a następnie studzimy na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz