7 września 2016

Kruche cudo!

Kruche ciasto migdałowe ze śliwkami
Ja Cie kręcę... Bałam się, że nie zdążę zrobić zdjęcia! Zniknęło od razu! Każdemu smakowało, nawet tym ''Niezdrowym Pożeraczom''. Ale fakt faktem... Kruche ciasto smakuje O WIELE lepiej na mące pełnoziarnistej niż na pszennej.

Migdały dorzuciłam dla małej odmiany... Chciałam wydobyć głębszy smak, ale jeśli nie popieracie mojej metody to zastąpcie je po prostu mąką, nie obrażę się ;). W sumie to ciasto było robione bardzo na spontanie i zauważyłam, ze takie wychodzą najlepiej! Jestem z niego dumna!

Czy wspominałam już, że rodzice za pierwszym razem zjedli po dwa kawałki? Rzadko się to zdarza!

Przepis na blachę 24 cm:

Na kruche ciasto:
- 300g mąki pełnoziarnistej
- 3 żółtka
- 4 łyżki jogurtu
- 60g migdałów
- 4 łyżki cukru trzcinowego
- 150g masła (możecie zastąpić olejem kokosowym)

Nadzienie:
- 900g śliwek węgierek
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- cynamon, odrobina cukru

+

płatki migdałów

Ciasto kruche robimy tak:
1. Migdały mielimy na grubszą mąkę. Wszystkie składniki zagniatamy do dokładnego połączenia.

2. Powstała kulkę dzielimy na części 1/3 i 2/3.

3. Mniejszą kulkę umieszczamy w zamrażalniku, a większą w lodówce na 30 minut.

Owoce robimy tak:
1. Śliwki myjemy, kroimy w mniejsze kostki. Do owoców dodajemy mąkę, cynamon i cukier.

Całość robimy tak:
1. Większą kulką ciasta wykładamy spód blachy z papierem. Wysypujemy na to śliwki, a następnie mniejszą kulkę ciasta ścieramy przy pomocy tarki na wierzch owoców. Całość posypujemy płatkami migdałów.

2. Ciasto pieczemy 45 minut w 180 z termoobiegiem. Pod koniec pieczenia włączamy górną grzałkę, aby ciasto ładnie się przyrumieniło.

3. Ciasto pozostawiamy do ostygnięcia i dopiero wtedy częstujemy żarłoki ;).

2 komentarze: