23 października 2016

Prosta CHAI LATTE!


Chai latte
No więc od razu zacznę od paru słów przestrogi! Ta kawa to broń boże nie jest oryginalna Chai Latte jaką dostaniecie w kawiarni. Ani ja nie jestem baristką, ani się na tym nie znam... Po prostu miałam ochotę na pyszną, kremową kawę o korzenno-kakaowym smaku.

Pomimo że baristką nie jest jestem i że te nie jest piękne warstwowane latte... TO KAWA WYSZŁA PRZEPYSZNA! Co więcej każdy z Was może ją samemu przygotować w domu nawet w tej chwili! Zakładam, że macie wszystkie potrzebne składniki.

Taka kawa to czasami lepszy wybór niż ciasto... Nie włazi tak w dupę hahah ;p.

I tak tak... Wiem :c. Kawa dobrze wychodzi tylko na zdjęciach z ciastkami, ale może dacie tej szansę? W kawiarni zapłacilibyście grubo ponad 10 zł za taką dobroć, a okazuje się, że to takie proste i szybkie :D.

Dodam, że jestem wyjątkowo kawożerną osobą, więc wiem co mówię! To latte wyszło świetne!





Przepis na 1 szklankę:
- 3/4 szklanki mleka*
- espresso**
- 1,5 łyżeczki ciemnego kakao
- łyżeczka cukru trzcinowego
- 1 mała łyżeczka przyprawy do kaw i deserów***

1. Mleko wstawiamy do zagotowania, a w tym czasie pozostałe składniki mieszamy z espresso w docelowej szklance.

2. Gdy mleko się zagotuje zalewamy nim naszą miksturę. Gotowe!

3. Możecie ubić też trochę mleka na piankę dla lepszego efektu :).



*Pomiaru dokonaj w swojej szklance, w której robisz kawę.

**Jeśli nie macie ekspresu to wsypcie 2 łyżeczki kawy instant i zalejcie 40ml lekko ostygniętej wrzącej wody.

***Ja mam taką firmy Kamis, ale jeśli nie posiadacie owej lub nie wiecie gdzie kupić, to możecie wsypać odrobinę cynamonu, startych goździków, kardamonu i anyżu :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz