6 października 2016

Słuchaj... Wrzucamy do jednego garnka ;)

Leczo z kawałkami chleba

Nie... od razu mówię, że tego chleba nikt nie pogryzł, to po prostu ja go tak ''finezyjnie'' przełamałam :). Na moje oko wygląda apetycznie, ale kto by tam chciał mnie słuchać.

Leczo jest pyszne, kolejne danie jednogarnkowe zrobione dosłownie w mniej niż godzinę, a smakuje wszystkim. Wcinali bez zająknięcia i nawet chwalili :).

Aprobata mojego taty szczególnie wiele dla mnie znaczy... Gdy powiedział, że leczo jest ''zaje...'' to byłam już w stu procentach pewna, że muszę podzielić się z Wami moim przepisem na nie ;).

A i swoją drogą... Nie lubię jeść potraw z dodatkiem chleba... Kto jest ze mną :)?

Przepis na 4 porządne porcje:
- 300g kiełbasy (dobrej jakości)
- 2 średnie cukinie
- 3 papryki różnokolorowe
- 2 puszki pomidorów krojonych
- 1 cebula
- 1 ząbek czosnku
- sól, pieprz, papryka słodka i ostra, ziele angielskie i liść laurowy
- 1 łyżka sosu sojowego

1. Pokrojoną w kostkę cebulę szklimy w garnku, dodajemy posiekany czosnek i pokrojoną w kostkę kiełbasę. Chwile razem podsmażamy.

2. Dodajemy pokrojoną w słupki paprykę, pozwalamy się jej chwilę podsmażyć. Następnie dolewamy szklankę wrzątku i łyżkę sosu sojowego.

3. Całość zalewamy pomidorami w puszce, dodajemy ziele angielskie i liść laurowy. Chwilę gotujemy i doprawiamy resztą przypraw.

4. Na koniec dorzucamy pokrojoną w półplastry cukinię. Gotujemy wszystko do miękkości warzyw. Smacznego!

2 komentarze:

  1. hej. Też nie jestem,a raczej nie byłam zwolenniczką jedzenia czegoś z chlebem. Głównie przez mój główny okres jakim było odchudzanie. Zrozumiałam jednak,że pewne rzeczy nie tylko smakują lepiej, ale też powinny być połączone np.z błonnikiem. Jakim jest np. żytni chleb-mój ulubiony. Jednak to co napisałam.... to jedno... a po pierwsze narysowało mi się w głowie apropo potraw bez chleba... jajecznica... Kiedyś jadłam u kogoś jajecznicę z dodatkiem chleba,ale nie pajda w ręku,a w samej jajecznicy. Takie kawałki chleba wrzucone i wmieszane w to wszystko. Tak wspominam to..jako pyszną przygodę. Nigdy nie udało mi się tego powtórzyć, bo uważam,że każdy gotujący ma swój sposób na.. ala taka wiejska jajecznica z kawałkami chleba,paprki,pomidorów,boczku... już nie pamiętam.Bo wrażenie zrobiły jajka i chleb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi naprawdę ciekawie. Mogłabym kiedyś spróbować, gdyby tylko nie fakt, że jajecznica to jedyne danie, którego nigdy nie robiłam. U nas w domu tata jest specjalistą od jajecznicy, a ja z chęcią oddaję mu to pole :D

      Usuń