23 lipca 2017

Proste domowe lody czekoladowo-orzechowe!

Wegańskie lody czekoladowo-orzechowe z wkładem wiśniowym

Nie ma chyba nic lepszego, jak usłyszeć, że smaczny przepis jest prosty i szybki. Nie mylę się? Te lody powstały z kompletnego braku... praktycznie wszystkiego w lodówce. I mnie nie zawiodły... Wręcz przeciwnie musiałam się powstrzymywać, żeby nie zjeść wszystkich na raz. Ba nie tylko siebie, a całą rodzinę. Bo oni nie rozumieją "Muszę jeszcze zrobić zdjęcia na bloga, zostawcie je do jutra!". Ah ta praca bloggera. Nie dość, że trzeba powstrzymywać samego siebie, to jeszcze innych. Moja psychika nie jest taka silna, zwłaszcza gdy na drodze stoją lody.

Przepis powstał z ogólnego oburzenia cenami wegańskich lodów... Wrocław chyba powariował. Ja rozumiem, że to jest dobry biznes...ale totalny brak konkurencji pozwolił na to, żeby lodziarnie wyceniały jedną gałkę wegańskiego loda na 8zł! Nie no tak nie może być, mój portfel tego nie udźwignie pomimo dobrych napiwków z pracy. Co prawda znalazłam jedno miejsce, gdzie za DWIE gałki cena to 5zł. Wow szacunek, lody też niczego sobie. Naprawdę miło... Tylko ile można jeść te same smaki?

No i tutaj do pracy wkroczyła moja niedojrzała wegańska kreatywność. Wiem, ze weganin z prawdziwego zdarzenia rozegrał by ten mecz przy użyciu orzechów nerkowca itd. Ale ja to nie miałam takich rzeczy w szafce! I stąd wyszedł spontaniczny, ale za to jaki prosty i fantastyczny przepis! Przepis, który doceni nie jeden zjadacz niewegańskich lodów.




Przepis na 3 lody:
- czekoladowy deserek Alpro
- 3 łyżki ulubionego mleka roślinnego
- 3 łyżeczki masła orzechowego
- garść mrożonych wiśni
- łyżeczka płynnego słodzidła
- szczypta soli

1. Deserek mieszamy z mlekiem i solą.

2. Wiśnie rozmrażamy i dosładzamy. Na dnie foremek do lodów wylewamy wiśniową masę.

3. Na wiśnie wrzucamy po łyżeczce masła orzechowego do każdej foremki. Całość zalewamy masą czekoladową i umieszczamy w zamrażalniku na 3h. Gotowe!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz