23 października 2015

Dietetyczne tartaletki z kremem bananowo-porzeczkowym!

Tartaletki z kremem bananowo-porzeczkowym
Ostatnio kupiłam sobie nowe foremki i nie mogłam się powstrzymać... Na pewno to nie jest mój ostatni przepis na tartaletki! Są urocze, a przy tym pozostawiają nieograniczone pole do popisu w kwestii ich smaku. Możemy upiec kilka spodów, a wypełnić je czym tylko chcemy. Wyobraźnia jest jedyną granicą! Swoim przepisem zainspirowała mnie pewna pani (tutaj).
Wskazówka dietetyczna:
Jeśli chcesz schudnąć same ćwiczenia nie wystarczą... DIETA TO PODSTAWA!

Przepis na 4 porcje:
- 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
- 3/4 szklanki płatków owsianych
- 1 niecała łyżka stopionego oleju kokosowego (można zastąpić masłem)
- 2-3 łyżki wody
- 1 łyżka mleka (roślinnego lub zwykłego) - opcjonalnie jeśli ciasto będzie tego wymagało
- 1 duża łyżka miodu

Na krem:
- 1,5 dojrzałego banana
- pół szklanki ugotowanej kaszy jaglanej/ kuskus
- 5-6 łyżeczek kwaśnego dżemu

1. Płatki owsiane zblendować na ''mąkę''.

2. Dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto.

3. Ciasto rozwałkować na cienkie placki i dopasować do foremek.

4. Tartaletki zapiekać przez około 10 minut w temperaturze 180
˚C.

5. Składniki na krem dokładnie zblendować.

6. Ostygnięte tartaletki wypełnić kremem i udekorować bananem. Zajadać ze smakiem!

4 komentarze:

  1. Bardzo fajne maleństwa z pomysłowym nadzieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie będę musiała wypróbować Twojego przepisu na weekendowy cheat meal! Szybko i smacznie:)

    OdpowiedzUsuń