23 lipca 2016

Dietetyczne ciastka kontraatakują!

Lodowe kanapki na czekoladowych ciastkach


To niesamowite, że tyle razy opisywałam rodzinie, co miałam zamiar zrobić z tych ciastek i jak to będzie wyglądać... a oni i tak nic ;). Nawet na samą degustację się pytali ''A jak to się je?''. No ale i tak myślę, że przypadły im do gustu ;).

Oczywiście ja jak to ja... Musiałam spalić swoje ciastka... To jest wada tych ciemnych ciastek! Nic po nich nie wiadomo! :) Ale mówiłam, że coś nie tak pachnie... Nikt mnie nie słuchał i potem trzeba było skrobać :P.

Tyle się nad nimi napracowałam i jestem dumna z efektu końcowego. Nawet nie wiecie jak trudno było zrobić im odpowiednie zdjęcie...

Oczywiście jestem świadoma tego, że właściwie nikomu nie chciałoby się robić domowych lodów, więc zrobiłam wersję dla leniuszków i użyłam Big Milków w podkręconej wersji ;).

 A no i największe załamanie przyszły właściwie przed chwilą... Napisałam taki piękny post... Wszystko by
ło tak idealnie... Wchodzę a posta nie ma! Wyobraźcie sobie, że mój smutek był równy temu, gdy dowiedziałam się, że spaliły mi się ciastka!

No ale dobra... Nadrobię to i post będzie jeszcze lepszy niż był ;). W spokoju jest siła!

Podsumowując mój długi wywód... W tym poście znajdziecie w sumie przepis na najlepsze czekoladowe BEZCUKROWE ciastka czekoladowe. Są niesamowite, przebijają te ze Starbucksa czy inne... ze zwykłej mąki. Jak ktoś mi kiedyś powiedział (taki jeden niedowiarek) ''To przerażające, że zdrowe danie jest właściwie lepsze, niż jego niezdrowy odpowiednik''. Hahah chyba przeciągam go na właściwą stroną mocy!

A i jeśli mogę mieć prośbę! Nie pomijajcie w przepisie tego jednego paska białej czekolady! On naprawdę robi swoje!

Przepis na 6 ciastek:
- 200g mąki pełnoziarnistej
- 2 spore łyżki kakao
- 150g namoczonych daktyli
- 2 żółtka
- 130g masła

+

1 pasek białej czekolady

+

3 lody Big Milki
garść malin

Ciastka to prostota w prostocie:
1. Daktyle blendujemy na gładką masę, a następnie zagniatamy z pozostałymi składnikami

2. Z tak przygotowanego ciasta formujemy 6 naprawdę sporych ciastek, wykładamy je na papier do pieczenia i wtykamy w nie kawałki czekolady.

3. Całość zapiekamy w 180
˚C przez około 10 minut. Ciastka studzimy na kratce. (jeśli chcecie z nich przygotować kanapki to sugeruję pozostawić je do skruszenia nawet na całą noc).

Kanapki robimy tak:

1. Big Milki ściągamy z patyczków, odstawiamy do lekkiego stopnienia. Następnie dodajemy maliny i mieszamy.

2. Takie lodowe nadzienie dzielimy na 3 części i nakładamy je na 3 ciastka, a następnie przykrywamy pozostałymi.

3. Całość wstawiamy na 30 minut do zamrażalnika. Smacznego!*

* Możemy wstawić je oczywiście na dłużej, ale wtedy sugeruję wyciągnąć kanapki na 30 minut wcześniej, żeby ciastka miały szansę odmarznąć ;).

4 komentarze:

  1. Widać ile serca i pracy w nie włożyłaś! Z przyjemnością zrobię takie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za pani słowa! Śmiem twierdzić, że są wyjątkowo trafne. Oby się pani udały! <3

      Usuń
  2. Naprawdę dobrze wyglądają te ciacha :)

    OdpowiedzUsuń