12 lipca 2016

Ufo atakuje - w wersji fit!


Pysznie chrupiące na zewnątrz, delikatne w środku... Brzmi jak z reklamy hahah ;). Naprawdę takie są!

Wypełnione twarogiem, rodzynkami, jabłkami i miłością ;). Bez dodatku cukru. Idealne na śniadanie do pracy, jak i takie niedzielne leniwe jak moje. W sumie teraz jak mam wakacje, to każde moje śniadanie jest niedzielne i leniwe ;).

Obiecuję Wam trochę więcej przepisów na śniadania... W końcu to najważniejszy posiłek dnia. No i mój ulubiony ;). Przepis naprawdę nie jest taki skomplikowany na jaki wygląda, uwierzcie.

Wskazówka dietetyczna: Patrzcie uważnie na etykiety chlebów - te z niektórych firm są produktami wypiekanymi z głęboko mrożonego ciasta. Takiego pieczywa nie powinno się ponownie zamrażać. Zasada jak ze zwykłymi mrożonkami.


Przepis na 3 ufo:

- 45g płatków owsianych
- 1 jajko
- 2 łyżki mleka
- 80g twarogu
- garść rodzynek*
- 1/2 jabłka
- 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
- 1/2 łyżeczki oleju kokosowego (lub masła) + do smarowania
- cynamon

1. Płatki owsiane blendujemy na ''mąkę''.

2. Jabłka kroimy na drobną kosteczkę i mieszamy z mąką ziemniaczaną.

3. Jabłka mieszamy z resztą składników.

4. Powstałe ciasto przelewamy do dobrze natłuszczonych 3 kokilek i zapiekamy w 180 przez około 20 minut do złotego koloru.

5. Następnie ciastka obkrawamy po brzegach, odwracamy na drugą stronę, układamy na papierze, smarujemy dowolnym tłuszczem i wstawiamy do piekarnika na kolejne 7 minut.

6. Po tym czasie możemy się spokojnie zajadać naszym ufo ;).

* jeśli nie jesteście fanami rodzynek, to możecie je sobie odpuścić, jednak wtedy proponuję dodać trochę cukru do ciasta.

6 komentarzy:

  1. Jak dla mnie to bardzo ciekawa propozycja! Lubie takie danie nieco słodsze niż chleb a dodatek jakiegoś owoca podnosi ich walor odżywczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to słyszeć! Mi również to danie przypadło do gustu. Fajne śniadanie zwłaszcza dla mniejszych, którzy lubią bawić się kształtem ;)

      Usuń
  2. Dla moich dzieci to raj dla podniebienia, zresztą dla mnie również, domagamy się więcej ciasteczkowych przepisów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie szykuje taki jedne, zobaczymy co z tego wyjdzie ;). Proszę pozdrowić dzieci!

      Usuń
  3. mniam:D poproszę takie dziś na lunch:D obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już do pani ślę! Cieszę się, że pani powierzyła mi swoją obserwację, nie pożałuje pani tego :>

      Usuń