22 grudnia 2016

Placki przybrane jeżynami!

Niebo na ziemi
Chyba nie muszę Was przekonywać o mojej miłości do placków? Mam nadzieje, że każdy już zauważył, że mam na ich punkcie czystą obsesję. Zaraz Wam wyjaśnię dlaczego.

Po pierwsze robi się je niewiarygodnie szybko, są delikatne, słodkie, mogą być takie jak Ty chcesz. One się do Ciebie dopasują, to tylko kwestia dodatków. Taki pancakes rozumie człowieka... Poprawia humor z rana. Dla takiego śniadania chce się wstawać z łóżka! Ja nie wkręcam hahah. W ogóle to uważam, że są one niewymagające w przygotowaniu i nigdy nie sprawiają trudności przy smażeniu! No nie no za dużo zalet, zaraz zejdę po kolejną porcję tych placków!

Podsumowując, dzisiaj zjadłam już dla talerze tych pancakesów, a dzień się jeszcze nie skończył. W ogóle to epickie połączenie białej czekolady z mrożonymi jeżynami... Ahhh <3.

Niestety udało mi się zrobić jeszcze takie ujęcie... bo wiecie, nie mogłam się doczekać i nie chciałam, żeby coś mi wystygło.

Miss świata!

Przepis na 15 pancakesów:

- 150g mąki orkiszowej*
- 2/3 szklanki mleka
- jajko
- 2 łyżki kakao
- niecała łyżka cukru trzcinowego
- łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1 łyżka stopionego masła**
+
opakowanie mrożonych jeżyn***, 3 kostki białej czekolady



1. Suche składniki mieszamy w osobnej misce i mokre w osobnej.

2. Suche składniki przekładamy do mokrych, mieszamy do połączenia ciasta, nie za długo, mają pozostać grudki.

3. Placki smażymy z obu stron na teflonowej nieprzywierającej patelni.

4. W czasie smażenia jeżyny wrzucamy do rondelka, zalewamy odrobiną wody, możemy je troszkę dosłodzić, jeśli jest taka potrzeba. Gotujemy do rozmrożenia owoców.

5. Czekoladę kroimy w wiórki.

6. Na plackach układamy nasze jeżyny, całość posypujemy czekoladą i delektujemy się smakiem naszego dania. Dokładka zezwolona ;).


* Możecie użyć również owsianej czy pszennej.
** Może być to masło, ale równie dobrze możecie zastąpić je olejem kokosowym.
***Oczywiści nie muszą to być jeżyny - maliny czy truskawki też się świetnie sprawdzą.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz