17 lutego 2016

Dietetyczne pancakes à la Reese's

Czekoladowe pancakes z nadzieniem z masła orzechowego
Gwarantuję, że lepszych nie jedliście!

Zostały poczęte w Tłusty Czwartek... nic dziwnego w sumie ;). Miałam swoje pączki, ze swoimi wartościowymi kaloriami... i wiecie co Wam powiem? Nie zamieniłabym takiego placka na żaden inny deser.

Ponad to tak wyszło, że placki są bezlaktozowe ;). To dla pewnej dziewczyny, która ostatnio mi się spowiadała na nietolerancję... Dla Ciebie dedykuje ten przepis! Mam nadzieje, że choć trochę poprawiłam Ci wizję świata bez mleka ;)!

Wskazówka dietetyczna: Jeśli kupujecie ciemny chleb uważnie czytajcie etykiety, niektórzy producenci dodają do swoich wyrobów barwniki np. słód jęczmienny. Taki chleb może nie mieć w sobie ani grama mąki żytniej, a mieć ciemną barwę.

Przepis na około 10 pulchniutkich placków:
- 70g płatków owsianych
- 70g daktyli
- 1/2 dojrzałego banana
- 1 kopiasta łyżeczka kakao
- 1 jajko
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 8 kostek gorzkiej czekolady
- szczypta soli
- 6-7 łyżek ciepłej wody

Nadzienie:
- 1,5 łyżki masła orzechowego
- 2 łyżeczki serka śmietankowego (opcjonalnie)*

1. Płatki owsiane blendujemy na ''mąkę''.

2. Daktyle zalewamy wrzątkiem na około 10 minut.

3. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej.

4. Daktyle odcedzamy z wody i blendujemy z bananem na gładką masę.

5. Wszystkie składniki na ciasto dokładnie ze sobą mieszamy.

6. Na suchą patelnię wylewamy kleks ciasta, następnie kładziemy łyżeczkę naszego nadzienia i zalewamy odrobiną ciasta. Placki smażymy z obu stron. Uwaga lubią się przypalać, ale z łatwością dają się przewracać ;).

* Jeśli chodzi o nadzienie, to ser biały możemy zmieszać z masłem orzechowym dla otrzymania trochę gęstszej konsystencji. Natomiast wiem, że wiele z Was lubi, kiedy masło orzechowe się rozpływa po usmażeniu - wtedy polecam bez serka ;). Wersja z serkiem jest bardziej zbliżona w smaku do tytułowych Reese's. Natomiast ta bez serka spowoduje, że danie będzie kompletnie bez laktozy!

4 komentarze:

  1. Super post i przepis. :-) Wygląda bardzo apetycznie. Chętnie będę tu częściej zaglądać.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to słyszeć, cieszą mnie pani słowa. Chętnie zajrzę do pani ;)

      Usuń
  2. Te placki to super propozycja na drugie śniadanie w pracy. Dziękuje autorce za ten przepis i za stałe nowe pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję i za miłe słowa i za komentarz. Pozdrawiam! :)

      Usuń