6 lutego 2016

Walentynkowy chai chia

Pudding chai chia z owocami leśnymi
Walentynki są różnie odbierane, ale dla mnie każda okazja jest dobra do świętowania... a raczej do gotowania ;)!

Deser, który dla Was przygotowałam na pewno zapadnie drugiej połówce w pamięć. Uwierzcie mi, sprawdziłam to już ;).

W tym roku postanowiłam pominąć ''sercowe'' akcenty i ułatwić przygotowanie romantycznej kolacji każdemu z Was! To do dzieła!
Wskazówka dietetyczna: W walentynkowe świętowanie sugeruję polegać na winie, bowiem to ono podkręca nasz metabolizm i ułatwia trawienie.


Składniki na 4 małe - 2 duże porcje:

- 400 ml mleka kokosowego (1 puszka)
- 100 ml dowolnego mleka
- 1 łyżka miodu
- 4 czubate łyżki nasion chia

Na wierzch:
- 270g owoców leśnych (delikatnie rozmrożonych)
- 1 płaska łyżeczka cynamonu
- 1 łyżka cukry trzcinowego
- 1 płaska łyżeczka kakao
- 1 czubata łyżeczka przyprawy do ciast i deserów np. z firmy Kamis

1. Nasionka mieszamy z mlekami i miodem. Wstawiamy do lodówki na co najmniej 4h

2. Jeśli chodzi o wierzch to owoce delikatnie mielimy.

3. Cukier ucieramy w moździerzu i dosypujemy do musu owocowego wraz z przyprawami.

4. Tak przygotowany wierzch umieszczamy na naszych nasionkach. Deseru nie ma potrzeby już więcej schładzać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz