23 marca 2016

Zielona pomidorowa

Zupa pomidorowa z brokułem, brukselką, fasolką szparagową i kukurydzą

Ostatnio zupy rządzą moim sercem! Ale zdecydowanie takie ''nie krem'' ;). Nie wyobrażam sobie też innej zupy niż pomidorowa. Dlatego też u mnie na blogu znajdziecie same wariacje na jej temat ;).

Słyszałam nie raz, że zupa to świetna forma podawcza witamin, dlatego sukcesywnie, odkąd ja w domu gotuje, zupy są częściej. Na warsztatach kuchni Pięciu Przemian słyszałam, że to właśnie zupy są najlepszym pomysłem na śniadanie... Nie wiem ile w tym prawdy, nie praktykuje tego, ale za taką zupkę do łóżka bym się nie obraziła ;).

A i tym razem, zmierzyłam ilość potrzebnej wody :). Zatem żadnych przeszkód, do gotowania!

Wskazówka dietetyczna: Masło, a dokładniej mam na myśli margarynę, to tylko zbędne kalorie. Nie jest nam niezbędne, a o wiele zdrowiej jest zastąpić masło bardzo dojrzałym rozgniecionym awokado.


Przepis na 4 spore porcje:
- 1,5 litra wody
- 2 puszki pomidorów krojonych
- 2 marchewki
- 1 pietruszka
- 1/2 selera
- 4 łyżki kukurydzy z puszki
- 1/2 szklanki brukselki (może być mrożona)
- 3/4 szklanki zielonej fasolki szparagowej (może być mrożona)
- 3/4 główki brokuła
- 190g przecieru pomidorowego (1 słoiczek)
- liść laurowy, ziele angielskie, pieprz w kulkach, sól, kurkuma, curry, papryka ostra, papryka słodka, gałka muszkatołowa

1. Wodę zagotowuję z obraną marchewką, selerem i pietruszką. Dodaję liść laurowy, pieprz w kulkach, ziele angielskie i gotuję do miękkości warzyw.

2. Następnie odławiam warzywa i dodaję przecier oraz pomidory. Dorzucam też kukurydzę, fasolkę, brukselki oraz pociętego w różyczki brokuła. Gotuję do miękkości warzyw, przyprawiam. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz