6 sierpnia 2015

Pełnoziarnista mocno czekoladowa muffinka

Pełnoziarnisty muffin czekoladowy z suszonymi śliwkami i kawałkami czekolady

Muffinkę mogę nazwać urodzinową, bo piekłam ją dla przyjaciółki. Nie miała trafić na bloga... ale w momencie, gdy zobaczyłam jak pięknie wyrosła musiałam zrobić jej zdjęcie. Piekłam ją z sercem i to może dlatego wyglądała i smakowała tak idealnie. Pozwoliłam sobie na dużą porcję czekolady, bo na urodziny przyjaciółki trzeba troszeczkę zaszaleć! Wypiek porywa samym zapachem i wyglądem, a o smaku nawet nie wspomnę... z resztą sami się przekonajcie!

Przepis na jedną muffinę:
- 10 kostek czekolady deserowej
- 45g mąki pełnoziarnistej
- 40g jogurtu naturalnego
- 1,5 łyżeczki oleju kokosowego (w postaci stałej)*
- 1 jajko
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 suszone śliwki

1. 6 kostek czekolady roztopić razem z olejem w kąpieli wodnej i odstawić do ostygnięcia.

2. Mokre składniki zmieszać z czekoladą i olejem.

3. Dodać do suchych i wszystko zmiksować.

4. Wkroić 2 kostki czekolady i śliwki. Wymieszać.

5. Ciasto wykładać do kokilki wyłożonej papierem, piec w temperaturze 180˚C z włączonym termoobiegiem przez około 25 minut.

6. W połowie pieczenia na wierzchu powciskać pozostałą część czekolady pokrojoną w kostkę. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz