2 sierpnia 2015

Bezlaktozowy pełnoziarnisty muffin jabłkowy

Pełnoziarnisty muffin jabłkowy z orzechami nerkowca

Mój pierwszy jednoporcjowy muffin...i na pewno nie ostatni! Przechodząc na zdrowy tryb życia wiedziałam, że najbardziej będę tęsknić właśnie za muffinkami czy babeczkami, mam do nich ogromną słabość. Obawiałam się, że nie będę mogła zrobić takiego samego wypieku z mąki pełnoziarnistej, że to nie będzie to samo... miałam racje... JEST LEPSZE! Zakochałam się w tym przepisie, w teksturze ciasta jaką udało mi się uzyskać i w nieprzebranej ilości dodatków czyniących każdą muffinkę niepowtarzalną. Zachęcam do wykonania tego przepisu, nie zawiedziecie się! Akurat na potrzeby sytuacji musiałam wykonać 2 muffinki, ale nie musicie się martwić, nie sądzę, żebyście byli w stanie oprzeć się tej drugiej ;).


Przepis na 2 muffinki - większą i mniejszą:
- 70g mąki pełnoziarnistej
- około 80g jogurtu naturalnego
- 1 łyżka oleju kokosowego (w stałej formie)*
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 jajko
- cynamon
- 1,5 łyżki miodu
-  małe dojrzałe jabłko
- ok 10g orzechów nerkowca

1. Mokre składniki połączyć osobno.

2. Dodać suche. Dokładnie zmiksować.

3. Dodać obrane jabłko.

4. Ciasto przełożyć do kokilki wyłożonej papierem i drugiej mniejszej foremki**.

5. Piec w temperaturze 180
˚C z włączonym termoobiegiem przez 20 minut - po tym czasie wyjąć mniejszą muffinkę - drugą zostawić jeszcze 5 minut. SMACZNEGO!

*można zastąpić masłem
**użyłam małego naczynka do fondue


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz