6 września 2015

Delikatna sałatka z łososiem i awokado

Sałatka z łososiem, awokado, ogórkiem, sezamem i sosem jogurtowo-musztardowym

To, że zaczął się rok szkolny... to że nie możesz już spać do południa, a w ciągu dnia nie masz tyle czasu wolnego, nie zwalnia Cię z obowiązku dbania o Siebie! Wiem, że poranki są ciężkie, wiem że nie masz nawet ochoty na śniadanie... ale to Ty decydujesz o tym ile energii dostarczysz Swojemu organizmowi! Skończ z wymówkami, wstań 15 minut wcześniej, mniej czasu spędź na przeglądaniu telefonu i przygotuj dla Siebie pełnowartościowy, zdrowy posiłek! Wybaczcie mi to, że z rana nie będę dbała w tak dużym stopniu o estetyczność fotografii, musicie mi uwierzyć na słowo, że sałatka jest pyszna!

Wskazówka dietetyczna:
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia! Nie rezygnuj z niego i zadbaj o to, żeby bazował głównie na produktach węglowodanowych, które dadzą Ci energię na resztę dnia.

Przepis na 3 porcje*:
- 1,5 awokado
- pół główki sałaty lodowej
- garść rukoli
- 3 ogórki zielone
- 150g łososia wędzonego
- 2 łyżki sezamu

Sos:
- 2 spore łyżki jogurtu naturalnego
- 2 łyżeczki musztardy (dałam francuską)
- sól, pieprz

1. Sałatę i rukolę pokroić.

2. Ogórki obrać i pokroić w półplasterki.

3. Łososia i awokado pokroić na kwadraciki.

4. Posypać sezamem podsmażonym na suchej patelni.

5. Polać sosem przygotowanym po zmieszaniu wszystkich składników ze sobą.

* Sałatki są przygotowywane z myślą o 3 osobach: mojej mamie, tacie i mnie, także składniki rozdzielam równomiernie do każdego pudełeczka śniadaniowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz