26 września 2015

Wegańskie ciasteczka orzechowe!

Orzechowe ciasteczka z czekoladą
Dawno nie robiłam ciasteczek...Weekend jest specyficznym czasem w tygodniu i aż się prosi o wykorzystanie go na chwilę przyjemności. Ja odnalazłam swoją przyjemność w pieczeniu późnym wieczorem. Oczywiście dla rodziców zrobiłam wersję z odrobiną czekolady...''Bo co to za ciastka bez czekolady!''.  Niestety oświetlenie nie pozwoliło mi na ładniejsze zdjęcie, ale i tak mam nadzieje, że przekonałam Was do wypróbowania tego prostego przepisu. ;)

Wskazówka dietetyczna: Jeśli dostrzeżecie na jakimś produkcie choćby niewielką ilość pleśni, natychmiast go wyrzućcie! Pleśń ma właściwości rakotwórcze!

Przepis na 4 duże ciastka:
- 85g mąki pełnoziarnistej
- 30g orzechów laskowych
- 30g cukru trzcinowego
- kilka kostek czekolady mlecznej
- 40g oleju kokosowego w stałej postaci (lub masła)

1. Orzechy zmielić na mąkę.

2. Wymieszać ze sobą pozostałe składniki. Zagnieść ciasto.

3. Czekoladę pokroić na kosteczki.

4. Ciasto formować na ciastka, układać na papierze do pieczenia i piec w temperaturze 200˚C przez około 8 minut.

5. W połowie czasu pieczenia wetknąć w ciastka czekoladę.

6. Studzić na kracie. Smacznego głodomory ;)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz