21 września 2015

Najlepsza salatka z parmezanem w innej odsłonie!


Sałatka z szynką parmeńską, winogronami i parmezanem, podana z sosem z dżemu
Najlepsza za wszystkich! W lodówce zostały mi winogrona, które wcześniej nie w całości dodałam do owsianki. (przepis znajdziecie tutaj - http://zdrowie-nie-fraszka.blogspot.com/2015/07/sposob-na-owsianke.html). No zmarnować się nie mogły! Wszystkie składniki komponują się świetnie wraz z kwaśnym dżemem, którego użyłam do przygotowania mojego dressingu. Polecam ;).

Wskazówka dietetyczna:
Zwracam Wam uwagę na gotowanie ryżu, makaronu, warzyw czy choćby owsianki. Nie można dopuszczać do tego, aby przygotowywany przez Nas produkt się rozgotował! Podniesie to zawartość jego cukrów prostych, co jest równoznaczne z tym, że taki produkt na krócej utrzyma nas w sytości! Osobiście jestem zdecydowanie za makaronem al dente, taki jest bardziej pożywny.


Przepis na 3 porcje*:
- główka sałaty lodowej
- 2 garści rukoli
- 80g szynki parmeńskiej
- 3 duże garście winogron białych (lub różowych jak wolicie)
- 3 czubate łyżki startego parmezanu

Sos:
- łyżka kwaśnego dżemu (z czerwonych porzeczek lub maliny)
- łyżeczka octu balsamicznego
- łyżeczka oliwy z oliwek
- łyżka wody

1. Sałatę i rukolę porwać na mniejsze kawałki.

2. Winogrona pokroić na połówki lub jeśli są niewielki (tak jak te moje) to możecie pominąć ten krok i dodać je w całości, choć pokrojone dadzą dodatkowo sok.

3. Szynkę pokroić na mniejsze kawałki i również dodać do sałaty.

4. Posypać startym parmezanem.

5. Składniki na sos wymieszać dokładnie ze sobą i polać nimi sałatkę. Smacznego!

* Sałatki są przygotowywane z myślą o 3 osobach: mojej mamie, tacie i mnie, także składniki rozdzielam równomiernie do każdego pudełeczka śniadaniowego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz