19 lipca 2015

Bananowy omlet z serowym nadzieniem


Bananowy omlet z serem i czarnymi porzeczkami
Nie jeden już raz próbowałam zrobić omlet na własną rękę. Nie chciałam korzystać z żadnego przepisu, uparcie szukałam własnej inspiracji. Przypaliłam parę patelni i nie raz wyszedł mi po prostu płaski placek. Ale tak to bywa na początku, nie poddawałam się, marzyłam o puszystym omlecie. Aż w końcu mogę powiedzieć, że... jestem zadowolona z efektu! Oczywiście nie mogło się obejść bez trudności w smażeniu, ale na szczęście omlet pozostał w całości i zachował swoją puszystość. Moja propozycja podania to ser twarogowy zmieszany z gniecionymi czarnymi porzeczkami. Tego rodzaju nadzienie równoważy zamierzoną słodkość omletu. Zatem z przyjemnością prezentuję Wam zabójcze i idealnie zharmonizowane połączenie smaków. Łapcie te porzeczki póki jest sezon! Jeśli zapragniecie przygotować to danie z innym owocem to śmiało, maliny również świetnie się sprawdzą!

Przepis na jedną porcję:
- 15g mąki pełnoziarnistej
- 120g obranego dojrzałego banana
- 2 białka
- 1 żółtko
- 1 łyżka miodu
- cynamon

Nadzienie:
- 5 łyżek sera sernikowego
- 55g czarnej porzeczki
- 1 łyżka miodu

1. Banana, żółtko, mąkę i miód zblendować na gładką masę.

2. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę.

3. Masę połączyć z białkami.

4. Wylewać na teflonową patelnie delikatnie nasmarowaną olejem kokosowym i smażyć na średnim ogniu.

5. Nadzienie przygotować łącząc ser z porzeczkami, z których jedynie część należy rozgnieść widelcem, dodać miód.

6. Cieszyć się smakiem i zdrowiem ;).

Omlet nie powinien się porwać przy przewracaniu, ale nawet jeśli to i tak nadrobi swoim smakiem ;).

4 komentarze: