23 lipca 2015

Omlet z łososiem i pomidorami


Omlet z łososiem, pomidorem i szczypiorkiem

Mój pierwszy wytrawny omlet. Jestem więcej niż dumna, że z łatwością udało mi się go przewrócić, ani nie złamał się przy zagięciu po zasmażeniu dodatków! Tego typu danie jest świetnym posiłkiem dla osób na diecie wykluczającej laktozę czy gluten. Omlet przygotowuje się szybko, więc może nam z powodzeniem wprosić się na talerz podczas porannego zabieganego posiłku, czy nasycić podczas wieczornej kolacji. W dodatku łosoś, którego użyłam stanowi idealne połączenie z pomidorem... zabrakło mi tylko serka białego typu ricotta, którym mogłabym wypełnić środek! Następnym razem nie przeoczę tego jakże niezbędnego składnika do towarzystwa dla łososia :).

Składniki na 1 duży omlet:
- 3 jajka
- jeden pęczek szczypiorku
- 5 pomidorków koktajlowych
- 3 plastry wędzonego łososia
- sól, pieprz

1. Pomidory, szczypiorek i łososia pokroić.

2. Jajka dobrze roztrzepać (im bardziej je roztrzepiemy tym nasz omlet będzie bardziej puszysty).

3. Dodać szczypiorek i doprawić.

4. Na patelni rozgrzać łyżeczkę oleju kokosowego. Wylać roztrzepane jajka, równomiernie rozprowadzić i pilnować, aby Nasze dzieło równo Nam się ścięło.

5. Po około 2 minutach wrzucić dodatki, ale tylko na połowę patelni.

6. Omlet zagiąć* i smażyć tak jeszcze około następnych 2 minut. Smacznego!

*Można nie zaginać i pozostawić go w całości, wtedy dodatki należy rozsypać równomiernie, a omlet obracać delikatnie - polecam za pomocą 2 szpatułek, to ułatwia sprawę - jednak nie powinno być z tym najmniejszych problemów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz