26 lipca 2015

Kakaowy mug cake


Kakaowy mug cake z  dodatkiem kokosa
Mój Boże, to ciasto to coś niezwykłego! Nie sądziłam, że mi się uda... a jednak! Mikrofalówka podołała zadaniu i pomogła mi stworzyć dla Was kolejną świetną alternatywę dla nudnej owsianki. Nadaje się zdecydowanie na kolejny posiłek z serii ''w porannym biegu''. Ciasto przygotowuje się z niebywałą łatwością, a rośnie dosłownie w oczach ;). Jestem zachwycona kolejnymi możliwościami, które pojawiły się na horyzoncie wraz z wykonaniem go. Oczywiście wariacji na temat mug cake'a możecie się na moim blogu spodziewać wiele, a tymczasem sami próbujcie korzystać z sezonowych owoców i zapiekać je razem z kakaowym ciachem.

Przepis na 1 porcję:

- 70g płatków owsianych
- 1 łyżka kakao
- 2 łyżki miodu
- 1 jajko
- 2 łyżeczki oleju kokosowego*
- 3 łyżki mleka (dałam bez laktozy)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

1. Płatki owsiane zblendować na ''mąkę''.

2. Dodać pozostałe składniki, dokładnie wymieszać.

3. Piec w mikrofalówce ustawionej na moc 900W przez około 2 minuty.

4. Podawać z ulubionymi dodatkami. Smacznego!

* taka ilość powoduje, że ciasto wychodzi dość suche. Polecam dodać przynajmniej dwie łyżki, aby ciasto miało bardziej mokrą i delikatną konsystencję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz